a metamorphoses story

Först in Sist ut?

Idag blev jag lätt provocerad — sådär ‘tyst’ så ögonen smalnar av, hjärnan kopplar in en högre växel driven av affekt och ett knappt märkbart ”hämnden-är-ljuv”-leende på läpparna.

Vid ett sällsynt och exklusivt besök av en av cheferna, MinorKahuna, studsade Excelarksanalytiker Studsigpudel runt idag och höll nästan på att spricka av oförtjänt stolthet över hur drivna vi alla var på, och jag citerar, ”min avdelning”. Självfallet hade vi återigen fått mail om att städa undan på och se till att närvara — gärna i sittande ställning — vid skrivborden, samt klassikern; ‘fokusera’.

Medan Studsigpudel gav MinorKahuna en guidad snabbvisning, så deklarerade hon — bland en hel del annan smörja — helt oförblommerat högt och jobbigt högoktavigt att hon minsann var först in på morgonen och siste man ut i slutet på arbetsdagen… Vilken hög arbetsmoral vi har, för det är ju ledarna som skall inspirera och… [etc.etc.etc.]

Ursäkta mig, vafalls? Om så är fallet måste jag ha en grav syn- och förståndshandikapp, ty jag är mer än säker på att det är dig jag ser, lilla studsen, som är sist in [kring 10:00/11:00, lagom till lunchpaus] och först ut [14:00-snåret, som längst har hon stannat till 15:00]. Men då talar vi bara om de dagar som du faktiskt dyker upp på jobbet. I egen högstudsig person.

Funderar på att lite ledigt föra logg över nämnda Excelarksanalytikers ”in- och utstämplingstider” och maila iväg det till cheferna tidigt på morgonen, Dagen-D. Får se om jag kan få det verifierat av säkerhetssytemen. There are few things in life sweeter than a small retaliation; served well chilled, and well aged [some might call it matured].

Kommentera

