a metamorphoses story

Carry on!

W.A. Mozart [1756-1791], ur ”Serenad Nr. 10 i B-dur, Gran Partita”

 

Solnedgång över en vacker, krispig vinterlördag — det finns få saker som är så rogivande. Och inspirerande.

Det tog inte många minuter innan himlen gick från det här…
Till det här. Vad kan man säga; själslig fröjd? Eller har jag suttit inomhus och ugglat för länge?

På vägen hem fick jag sedan ett trevligt litet samtal som fick mig att ta en detour från kylan…

 

… för att kliva in i värmen och mötas av bl.a. denna syn:

Slutpoängen… The sack of Rome.

Väldigt fint. Gillar en liten utmaning!

Jag måste uttrycka min uppskattning för människor som gör något utöver de vanliga klyschorna. Hur många kan drista sig till ett parti schack, lite Bolly, engagerande samtal och allmänt varm atmosfär [då skall inte brasan räknas in i värmekvoten] — rent spontant? Då tänker jag främst på min egen generation.

Kommentera

