a metamorphoses story

Effektivitet är…

Har tre inlämningsuppgifter till idag (senast kl. 00:00) och tentaplugg att beta av efter jobbet. Inlämningsuppgifter och tester ger viktiga poäng till tentor — viktiga om du vill uppnå högsta betyg vill säga, ty om du inte har med dig dessa moment har du inte rätt till högsta betyg på tentan. Ett ytterst trevligt påfund!

Till detta har jag cirka 8 timmar till mitt förfogande.

En break down:

En bieffekt av att studera lite över 200% blir att flera deadlines sammanfaller samtidigt. En bieffekt av att arbeta 100% de senaste veckorna blir att man enbart har tiden mellan hemkomst (kl. 18:00) och utgång (kl. 07:00) till jobbet kvar att läsa in dessa 200% på. Det ger ca. 11,5 timmar (med avdrag för snabbdusch och ätande). Däremellan är det kanske en god idé att få in någon timmas sömn; jag är inte kräsen, 3 timmars sömn är ren lyx! Det ger en summa på ‘effektiv’ pluggtid: 8 timmar (med avdrag på 30 minuter för diverse naturbehov, vattendrickande, sträckande och ögongnuggande som avbryter effektiviteten).

Hade kunnat förgå duschande i krissituationer om man bara var hemma som en vanlig student. Men arbetar du om dagarna blir det minst sagt något otrevligt om den punkten förbises… Miserabelt.

Övrigt:

Dessutom är det något fel på uppvärmningen av min lilla våning idag, så till råga på allt är det ungefär lika varmt som [nu stjäl jag ett citat] ett isbjörs rövhål. Väldigt mysigt i vanliga fall. Men det råkar vara så att undertecknad blir sömnig av alla sammandragna muskler, stillasittande och kyla. Det stör min effektivitet. De blånande händerna stör kanske mest.

Dagens identifiering: Oliver Twist?

Dagens mat: gröt. Inte pojkspolingen på bild, utan min.
Min lilla våning har högt i tak, definieras av stora, öppna ytor och en fondvägg. Mycket friskt atmosfär!

 

Kommentera

