a metamorphoses story

Philippe

Patek Philippe5074R för att vara mer exakt. Jag har fallit handlöst.

Dess första livstecken var ljudet — ett ljud som inte är någon annan klocka likt. Hänförande. Så nära perfektion att hela ens själ ryckte till. När själva klockan entrade synfältet var det ackompanjerat av ett graciöst Vivaldi-stycke med lätta, eleganta stråkar. Jag hade funnit min klocka! Den skall jag ha. På min arm skall vi tillsammans uppleva mången äventyr! Dig skall jag hitta, om jag så måst resa till världens ände…

5074R — en utsökt kombination av form och funktion! Och vilket ljud sedan… Cathedral gong indeed!
En komplicerad skönhet!

Själv hade jag till en början tänkt mig en annan Patek Philippe 5153J, Calatrava.

Föll för Calatravans enkelhet. Tycker fortfarande att den är stilig, men själen föll offer för 5074R…
Arbetad…

 

Kommentera

