a metamorphoses story

Flykttankar

Har drabbats av en väldigt akut lust att fly, åka bort, långt bort och bara vara… bara ha tid att låta myllret av historier i huvudet att sättas på papper och komma till liv.

Kanske vakna upp till en dimmig, kylig Venedig och inta en dekadent frukost i Caffé Florian – blickandes ut över de fuktiga kullerstenarna på Piazza San Marco. Dagarna spenderas vandrande och skrivande, upptäckande och njutande…

Caffé Florian… Lite hypat kanske, men alldeles, alldeles underbar…
Piazza San Marco, med La Basilica di San Marco bakom ryggen.

 

Jag skall ordna så att jag kan börja resa till jul, efter att jag sagt upp mig från Kloaken och är fri. Dags att avsluta ett projekt jag har haft på bordet rätt länge. Och det skall bli ett sant nöje! Äntligen!

Kommentera

