a metamorphoses story

I quit! (v.1.0.)

Som ett första led så börjar jag förbereda inför att säga upp mig på det vidriga arbete jag har för tillfället.

Detta är jag i en hattask:

  • studera 40-60 högskolepoäng per termin och ta examen #3,
  • putsa på CV:et med lite glassiga extrajobb som ser bra ut på papper,
  • arbeta på en rent ut sagt idiotisk arbetsplats för att vara duktig, ha en [oförskämt usel]sidoinkomst samt för att det skall vara standard att jobba samtidigt som man pluggar. (Det vill säga, såvida du inte heter Treschow, Wallenberg, Bonnier eller dylikt – pappa fixar då. Ditt CV behöver inte förklaras.)*

Det kommer att bli en milstolpe för min del att ta ett sådant steg. Jag vill inte arbeta där, jag får inte ut något av det (förutom ännu ett karrärkåt företagsnamn på CV:et), det är en återvändsgränd där min hjärna stadigt krymper i nettomassa för varje spenderad timme, jag har bara gjort mig beroende av en skamliga lönen.

Sagt & gjort!

I min vision gör jag det precis innan jul… Och det kommer att kännas för skönt! Bara tanken på detta gav mig så mycket inspiration och energi!

*(Ja, det var en bittert insatt känga riktad åt rätt väderstreck. Av egen erfarenhet skall tilläggas! Kopiöst mycket erfarenhet.)

Kommentera

